Monday, July 15, 2013

Модерната класификация на ароматни парфюми

Ароматните парфюми съществуват като козметичен продукт още от древни времета. Екзотични, цветни и завладяващи ухания са подтиквали стотици научни опити за съдаване на нови и иновативни формули на омайната течност. Нуждата от по-богато продуктово разнообразие на парфюми налага изработването на модерни и нови аромати.
Нова класификация на аромати
Поради големия напредък на технологията за създаване на парфюми, както и благодарение на естественото изменение на потрубителския стил и вкус, от 1945 година насам, се появиха много нови категории, характеризиращи модерните аромати:

  • Ярък цветен аромат (Bright Floral) – това ухание комбинира традиционните категории Флорал и Цветен букет. Един добър пример са марката парфюми Estée Lauder's Beautiful.



  • Зелен цвят (Green) – тук имаме лека и много по-модерна интерпретация на Кипарис, с изразена нотка на окосена трева, подобно на аромата на натрошен зелен лист и краставици. Примерите за тази категория включват Estée Lauder's Aliage, Sisley's Eau de Campagne, и Calvin Klein's Eternity.



  • Морски бриз (Aquatic, Oceanic, Ozonic) – най-новата категория в историята на производство на парфюми. Първата поява на аромата е през 1988 с Davidoff Cool Water и Christian Dior's Dune през 1991. Чистото ухание на тези парфюми напомня окенски бриз, от него водят началото си модерни марки предназначени и за двата пола. Обикновено съдържа калон, синтетичен аромат открит през 1966 година, или други по-нови синтетики. Също така, уханието се използва, за да акцентира флорални, ориенталски и дървесни аромати.



  • Цитрус (Citrus) – един стар аромат, който до скоро представляваше освежаващ одеколон, поради ниската издражливост на цитрусовите есенции. Разработването на нови ароматни съединения позволило създаването на нови цитросови категории. Един добър пример за тези парфюми е ароматът на Faberge Brut.



  • Продов аромат (Fruity) – в тази категория участват аромати на плодове, различни от цитруси – например праскова, касис, маракуя, манго и други. Съвременен пример е Ginestet Botrytis.



  • Гурман (Gourmand) - думата идва от френски и означава чревоугодник, това са аромати „годни за консумация“ или такива с „качествата“ на десерт. Тези категории парфюми обикновено съдържат нотки на ванилия, тонка и кумарин, а някои синтетични компоненти са предназначени да наподобяват хранителни вкусове. Пример за сладък аромат е Thierry Mugler's Angel. Интересно ухание на чубрица има Dinner от BoBo, с леки препратки към кимион и къри.

No comments:

Post a Comment